Te Goodyeary miał ojciec w mondeo w rozmiarze 215/50/17 po dwóch latach jedną wybuliło koszt zakupu dwóch no bo już za duży przelot był żeby kupić jedną poszły wszystkie 4 won i na ich miejsce przyszły URS 3 225/45/17.
GY po około 45tyś gdzie do tego dochodzi jeszcze opona zimowa wyglądały naprawdę słabo, widać było po nich zużycie, to były opony 94 XL więc maiły bardzo twarde ścianki co powodowało spore wożenie w koleinach, przy agresywnej jeździe nie trudno było je sprowokować do piszczenia na starcie ok ale w zakrętach słabo .
URS 3 o niebo lepsze odprowadzanie wody w koleinach, mimo że też 94 XL to bez porównania w koleinach, opona bdb wg. mnie ( bo na tym forum Uni... raczej nie są chwalone) bardzo dobrze klei do nawierzchni. Po jednym sezonie letniem widać zużycie ale do przyjęcia w mm nie podam bo nie mierzyłem, optycznie jest ok.
Na Turanzach nie latałem więc się nie wypowiadam, w skodzie mam URS 2 w szukanym przez Ciebie rozmiarze, u ojca URS 3 i obie mogę polecić do GY nie wracam nie są tak dobre jak drogie
ok, ale przy agresywnej jeździe mało która opona wytrzyma 45 tys.
Małe sprostowanie, na te 45tys agresywnej jazdy było 3-5tys jak ''tatuś pożyczy'' auto albo jak chce żeby z nim w Polskę pojechać choć w trasie w PL wszyscy wiemy jak się jeździ
Jeżeli z mojej wypowiedzi wynika ze to 45tys agresywnej jazdy to przepraszam na skrót myślowy
Podzieliłem się swoimi uwagami co do olejów to może troszkę napisze o oponach.
Rozmiar 15 - 185/60R15 i 195/65R15
Conti EcoContakt 1 - głośnie jak cholera, kiepsko na wodzie,
Nokian Line - ciche, bardzo dobrze się trzymają na wodzie, ogólnie fajna guma,
GY Efficientgrip - ciche, dobrze się auto prowadzi, kord nie wytrzymuje eksploatacji
Riken Mystorm - tania opona dla budżetowego użytkownika, w miarę cicha, miękka mieszanka
Dunlop Street Response 2 - cicha, miękka, komfotowa guma, godna polecenia, bieżnik szybko ginie...
205/55R16
Riken 2b2 asymetryczna - jak to Riken czy też Kormoran Runpro b2 - tanio, przyzwoicie, bez szału, ale i bez wyraźnych wad, szybko się ściera,
Bridgestone Turanza ER300 - głośna opona, od połowy bieżnika bardzo szybko traci parametry, twarde boki, niski komfort jazdy, nowa trzyma dobrze na suchym i na deszcu,
Bridgestone Potenza RE050A 91Y - o niebo lepiej jak Turanza, to naprawdę dobra guma, świetnie trzyma w każdych warunkach,
Conti PremiumContact2 - poziom podobny do Potenzy, miekka mieszanka, dość szybko się ściera, bardzo dobra kierowalność auta,
Conti PremiumContact5 - j.w., nieco głośniej, lepiej klei się do jezdni, dziwna stylistyka boku opony,
Fulda Sport Control - świetna guma za małe pieniądze, porównywalna do Potenzy, pod warunkiem, że nie trafi się fabrycznie "bijącej" - rozwinę ten wątek na końcu,
Dunlop SportMaxTT 91Y - guma moim zdaniem najlepsza z jaką miałem do czynienia w tej wielkości, doskonały komfort toczenia, świetna przyczepność w każdych warunkach, dość szybko się ściera,
Michelin Primacy HP - na suchym rewelacja, na mokrym nieco gorzej jak Dunlop, czy Conti, a nawet Fulda Sport Control, Polecam w długie trasy latem
Michelin Pilot Sport 3 - poziom Continentala PC2,
Opony 17" (225/50R17, 225/45R17, 215/50R17, 235/45R17)
Bridgestone Potenza RE050A w wersji XL - dość głośna, twarde boki ale trzyma się jezdni jak zła, opona jest ciężka jak na swój rozmiar,
Dunlop Sport Max TT XL - cicha, leciutka jak na swój rozmiar, komfortowe toczenie pomimo XL, doskonałe czucie auta, bardzo dobra przyczepność przy ruszaniu i hamowaniu na mokrej nawierzchni, świetna guma, stosunkowo szybko się kończy jak każda UHP
Vredenstein Ultrac Cento - najcichsza opona jaką znam w tych rozmiarach, kierunkowa, na suchym świetna, na mokrym nie robi szału,
Nokian ZG2 - wywazona, świetna guma (Made in Finland), polecam!!!
Continental Sport Contact 3 - taka nieco lepsza PremiumContact2 co jest wyróżnieniem - dobra guma, szczególnie na deszczu, stosunkowo szybko się ściera,
Continental Sport Contact 5 (ale ta bez "e") - wyśmienita guma, choć dość głośno się toczy,
Podsumowując:
- Continentale - bardzo dobrze gumy, w sumie do końca trzymają parametry,
- Bridgestone Turanza - nie polecam, Potenza RE050A - świetna guma,
- Grupa GY (w tym Fulda) - gumy na początku fajne, szybko się starzeją, kord opon "pływa" po bardzo krótkim czasie (tak samo jak w zimowych Semperitach),
- Nokiany Made in Finland - dobre gumy, te z Rosji to loteria,...
- wysokie modele Dunlopa - mniam mniam
- Michelin - komfortowe, trwałe, nie do sportu, osnowa do samego końca trzyma się kupy.
Najważniejsze to nie brać żadnych eko-sreko opon!!! Tylko normalne albo te z zacięciem lekko sportowym.
Wszystkie nowe opony od razu zakładajcie na prostą felgę, przepompujcie do 3-3,5 bara, upuście powietrza do roboczego ciśnienia i obracajcie - jak nowa opona bije promieniowo, albo bieżnik pływa na boki - poproście inną. W 90 % przypadków nic się nie poprawi po jeździe. Tak miałem np. z nowymi Fuldami - na 4 szt, 2 od razu do wymiany - bicie promieniowe, za to Conti PC5 - na komplet 2 chodziły mocno na boki...
A teraz coś na deser - pojeździłem na dziesiątkach różnych opon, ale te wywarły na mnie świetne wrażenie, szczególnie jeśli się uwzględni relacje cena/jakość:
- małe 15" a dokładnie 195/50R15 Hankook Ventus S1 evo,
- duże 17" - 225/50R17 Hankook Ventus S1 Evo2 K117 MO,
Jakość ich wykonania i wielkość (a w zasadzie małość ciężarków) to dopełnienie wrażeń z jazdy..
Co do ząbkowania opon w podwoziach O2, Superba2, Mondeo, Golfa 5,6,7, Leona2, .... to bezwzględnie trzeba zmieniać opony miejscami wg zalecanego schematu dla opon kierunkowych i asymetrycznych. Ja to robię 2 razy w sezonie letnim i 2 razy w zimowym. Nie ma wówczas wycia z tyłu i zębów jak na pile...
Jak Ci 50 zl szkoda to wez Uniroyale (nawet nie wiem jak to sie piszę ) najwyzej bedziesz żałował :shock:
Biorę Bridgestone. Wszyscy mi polecają, że opona komfortowa, dobrze wykonana. A Goodyear to i ja nie polecam, dziś wulkanizator zdjął i 2 z 4 miały rozwalony korpus, a nie były jakieś mega stare DOT końcówka 2009r
Biorę Bridgestone. Wszyscy mi polecają, że opona komfortowa, dobrze wykonana. A Goodyear to i ja nie polecam, dziś wulkanizator zdjął i 2 z 4 miały rozwalony korpus, a nie były jakieś mega stare DOT końcówka 2009r
To niestety prawidłowość dla tańszych serii GY. Nie wiem czy nie lepsza już jest Fulda Sport Control.
Zwracajcie uwagę na to gdzie dane opony są wykonane. Przeważnie opony z Niemiec i Francji nie stwarzają problemów. Tak samo jak z Polski i Węgier (nowe fabryki z dobrym parkiem maszynowym). Zdecydowanie gorzej jest ze Słowenią, Hiszpanią, Rumunią i Rosją. Nie wspomnę już o bardzo dużych partiach GY z PRC wprowadzonych na nasz rynek :diabelski_usmiech
Ja bym brał URS3 ale to moje zdanie widzę odosobnione
Miłej jazdy
Nie odosobnione.. ja też bym brał URS3.. ;-)
Na ten sezonie muszę kupić nowe oponki letnie bo jedna z poprzednich w zeszłym roku przy 140km/h miała wystrzał.. samochodzik mocno doładowany z 5 osobami na pokładzie bardzo ładnie się zachował.. włączyła się kontrolka od trakcji i bez większych ekscesów zjechałem na pobocze..
W zasadzie już jestem zdecydowany na zakup opon Uniroyal RAINSPORT 3 ale z uwagi na rozmiar opon 225/35 R19 a tym samym ich cenę chciałbym zapytać czy ktoś z Was miał do czynienia z oponami Nankang NS2?
W tym momencie
Uniroyal RAINSPORT 3 225/35 R19 - 550zł/szt
Nankang NS2 225/35 R19 - 350zł/szt
Ma ktoś jakieś doświadczenie z tymi Nankangami i może coś o nich powiedzieć?
Ja bym brał URS3 ale to moje zdanie widzę odosobnione
Miłej jazdy
Nie odosobnione.. ja też bym brał URS3.. ;-)
Na ten sezonie muszę kupić nowe oponki letnie bo jedna z poprzednich w zeszłym roku przy 140km/h miała wystrzał.. samochodzik mocno doładowany z 5 osobami na pokładzie bardzo ładnie się zachował.. włączyła się kontrolka od trakcji i bez większych ekscesów zjechałem na pobocze..
W zasadzie już jestem zdecydowany na zakup opon Uniroyal RAINSPORT 3 ale z uwagi na rozmiar opon 225/35 R19 a tym samym ich cenę chciałbym zapytać czy ktoś z Was miał do czynienia z oponami Nankang NS2?
W tym momencie
Uniroyal RAINSPORT 3 225/35 R19 - 550zł/szt
Nankang NS2 225/35 R19 - 350zł/szt
Ma ktoś jakieś doświadczenie z tymi Nankangami i może coś o nich powiedzieć?
Podobno URS3 szybko się ściarają, a ja jeźdzę 30- 40 tys km rocznie więc lepsza dla mnie będzie chyba Turanza? Jak ze scieralnościa w Uniroyalach?
Pa analizie tego co ojciec potrzebuje , jego stylu jazdy, przebiegów dziennych ( +-12 km max :lol: ) i jakieś 4-5 razy w roku po 100km ... kupiłem ojcu - Kormoran GAMMA B2 205/45 ZR17 ZR17 88W XL
Czy to trafny wybór - zobaczymy - myślę, że starczą mu na 2 lata jazdy ... Chyba stosunek cena/jakość jest odpowiedni - zwłaszcza że zapłaciłem za nie po 180 zł sztuka... Opony już są założone na letnie alusy, wyważenie bez najmniejszego problemu.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Podobno URS3 szybko się ściarają, a ja jeźdzę 30- 40 tys km rocznie więc lepsza dla mnie będzie chyba Turanza? Jak ze scieralnościa w Uniroyalach?
Może i tak, ale te opony są bardzo chwalone za zachowanie na mokrej nawierzchni i odprowadzanie wody, a w naszym kraju często mamy takie warunki.. na suchej większość opon się sprawdzi nawet tych najtańszych.. Z tego co czytałem Uniroyale są miękkie (co przy moim profilu to nawet lepiej) więc ścieralność zapewne większa.. Tematu TURANZA T001 nie zgłębiałem..
Zamieszczone przez Nexus6
BORA, masz RS'a, jeździsz szybko....
To prawda..
Zamieszczone przez Nexus6
... i skąpisz na bezpieczeństwie
MSPANC
Nie skąpie na bezpieczeństwie.. na podstawie czego to stwierdziłeś..? Hmm.. bo nie zapytałem o Michelin, Bridgestone, Pirelli..? ;-)
Grzecznie i kulturalnie zapytałem o te opony i oponie na ich temat.. ;-) Chyba masz tego świadomość, że nie wszystko co najdroższe jest najlepsze.. ;-) i jednocześnie nie wszystko co nie jest drogie jest do d..y..
Zresztą przy braku wyobraźni za kółkiem żadne opony nie pomogą..
Jestem człowiekiem który zawsze analizuje każdy zakup (od samochodu po myszkę do komputera) i świadomie podejmuje decyzje.. przy zakupie czegokolwiek biorę pod uwagę wszystkie za i przeciw (i czasem świadomie idę na pewne ustępstwa), a nie oszukujmy się cena jest ważnym parametrem przy zakupach (choć nie najważniejszym!).. ;-)
MSPANC ;-)
PS. Masz jakieś złe doświadczenia z tymi Nankangami NS2?
Podobno URS3 szybko się ściarają, a ja jeźdzę 30- 40 tys km rocznie więc lepsza dla mnie będzie chyba Turanza? Jak ze scieralnościa w Uniroyalach
Podobno... dość często nadużywane słowo na tym forum ale....
Dużo cięższe auto niż OI czyli Mondeo MK IV po jednym sezonie, przelot .... z 10-12k km mniej więcej, widać które były na przedniej osi a ktore na tylnej ale naprawdę nie ma co płakać nad zużyciem. Jeżeli latasz takie dystanse to ja bym inwestował raczej w dobra oponę nie, nie twierdze że Turanza jest zła, miałem do czynienia z Bridgestone B390 w jednym samochodzie poszły w poślizg i bylo bum.... a w drugim opona ma 11 lat i wygląda jak nowa wiec chyba się wcale nie ściera ale wszystkie pozostałe parametry są bardzo słabe.
Co do URS3 za mało jeszcze przejechały żeby coś więcej powiedzieć na temat trwałości natomiast w skodzie mam URS2 dwie są jeszcze z poprzedniego auta wiec teraz będą miały 5-ty sezon, dwie będą miały 4-ty. Stan opon uważam za bardzo dobry, młodsze przejechały jakieś 22-25tys, często na forum można przeczytać ze zwłaszcza na tylej osi podobno opony sie wyząbkowały, nie znam takiego problemu.
W domu przewinęło sie trochę samochodów i trochę opon i z Uniroyali jestem jak narazie bardzo zadowolony i kupując następne pewnie też będą Uni.
BORA, nie znam Nankangów ani URS 3.
Za to dobrze znam URS1 (rewelacja w swojej cenie i klasie) i URS2 (tragedia, pomyłka producenta);
i znając te ostatnie nie zakładałbym znaczącej poprawy, marką premium w tym koncernie jest Continental, nie Uniroyal.
Jeżeli używasz RS'a do PSJ'ta to moim zdaniem URS3 Ci wystarczy, tylko wtedy "po grzyba" było kupować RS'a skoro O2 z BKD bardziej by pasowała do takiego stylu jazdy i byłaby tańsza przy zakupie.
Tyle o "celowości" zakupu. :szeroki_usmiech
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
marką premium w tym koncernie jest Continental, nie Uniroyal.
Czy to oznacza że te drugie są złe..? I mój RS będzie się nudził..? Powinienem kupić klasę premium bo ta jest jedyną właściwa?
Marką premium w VAG jest Audi (na które było mnie stać) a nie Skoda, ale ja nie brandzluje się znaczkiem na masce (i mam w d..ie znaczek, który dla wielu osób jest nie do przełknięcia bo to nie Audi czy VW..) tylko wybieram to co MOIM zdaniem jest dobre, sensowne i warte uwagi..
Dlatego jeszcze raz napisze:
Chyba masz tego świadomość, że nie wszystko co najdroższe jest najlepsze.. ;-) i jednocześnie nie wszystko co nie jest drogie jest do d..y.. (czytaj SKODA)
Zamieszczone przez Nexus6
Jeżeli używasz RS'a do PSJ'ta to moim zdaniem URS3 Ci wystarczy, tylko wtedy "po grzyba" było kupować RS'a skoro O2 z BKD bardziej by pasowała do takiego stylu jazdy i byłaby tańsza przy zakupie.
Tyle o "celowości" zakupu. :szeroki_usmiech
Nie oceniam sensowności Twoich zakupów ani Twojego stylu jazdy którego nie znam, podobnie jak Ty mojego.. (to można by zweryfikować na drodze) więc takie personalne wycieczki zostaw dla siebie..
Szanuje odmienność Twojego zdania i chęć posiadania najdroższych opon.. Co nie oznacza, że się z nim zgadzam..
BORA chyba 2 tygodnie temu na TVN Turbo był fajny program gdzie porównywano osiągi opon klasy premium z oponami klasy reprezentowanej przez nankang. Napiszę tylko tyle, że 1 z testów jakie robiono była próba hamowania. Różnica w drodze hamowania wynosiła ponad 26 metrów na korzyść opon klasy premium. Chyba to mówi samo za siebie.
BORA chyba 2 tygodnie temu na TVN Turbo był fajny program gdzie porównywano osiągi opon klasy premium z oponami klasy reprezentowanej przez nankang. Napiszę tylko tyle, że 1 z testów jakie robiono była próba hamowania. Różnica w drodze hamowania wynosiła ponad 26 metrów na korzyść opon klasy premium. Chyba to mówi samo za siebie.
Nie kwestionuję tego.. mam tego świadomość.. zwykle cena idzie w parze z jakością.. ale nie można generalizować ani w jedną ani w drugą stronę.. Nie zawsze tańsze=złe, a najdroższe=najlepsze.. chociaż nikogo nie zamierzam tu nawracać i każdy ma prawo mieć swoje zdanie..
Do tego URS3 to nie klasa reprezentowanej przez Nankang (klasa ekonomiczna) tylko klasa średnia.. dziwnym trafem zbliżona cenowo do Nokianów, Pirelli czy Continental..
BORA, URS3 to opona z sezonu 2014 i taki mniej wiecej powinnien byc jej rok produkcji, porownujesz je do Nokiana, Conti, Pirelli ktore jak widac sa z roku 2011-2012, slabo sie sprzedaje taka rozmiarowka i dlatego sa przecenione. Jezeli Ci to nie przeszkadza to ok, ale dlatego jest taka cena bo te opony juz gdzies leza jakis czas i nie ma na nie chetnych. Za swieze z klasy premium trzeba bedzie duzo wiecej zaplacic wiec cena URS3 jest ok. Co do chinczykow mam same zle doswiadczenia: bicia opon, szybkie wyzabkowanie, a w szczegolnosci takie wlasnie kierunkowe, na jezdzie probnej golfem VII malo go nie rozbilem jak nagle gosciu przede mna zahamowal i postanowil skrecic bez kierunkowskazu samochod sunal jak po lodzie tyle ze to byly zimowki ale z testow letnich lepszych wynikow nie ma.
Komentarz